Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Aktivera en inaktiv kund

Hur aktiverar jag en kund som råkat bli inaktiv, alt. borttagen men som ligger kvar i byråstöd?

Jenny Granberg Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej!

    Gå till företagslistan. Se till att ditt val är att "Visa även arkiverade". Det är förvalt, så troligen har du den bocken ikryssad redan.

    Leta reda på den klient som du har arkiverat. Den borde ha fått sin papperskorgssymbol längst ut till höger utbytt mot en recycle-symbol. Klicka på recycle-symbolen. Nu får du frågan om du vlll aktivera din klient. Svara ja.

    Om det är så att du inte ser din "recycle-symbol" så kan klienten ha hamnat i ett litet mellanläge. Hör av dig då så får du mer information om hur du går tillväga för att aktivera den.

    Marie Isidorsson Support
  • Får fortfarande inte rätt på denna kund. Försökt ta bort uppdragen som blev fel, och uppdatera med nya korrekta vilket resulterar att han inte har nåt uppdrag efter November 2016. Hur kommer jag till rätta med detta?
    Jenny Granberg
  • Hej Jenny

    1. Börja med att kontrollera i Företagslistan att klienten inte är inaktiverad. Klienten ska ha en vanlig papperskorg längst ut till höger då den är aktiv. (är klienten inakiverad så måste du klicka på återvinninigssymbolen och aktivera klienten igen)
    2. Kontrollera Uppdragen på klienten. De uppdrag som ska utföras tillsvidare ska inte ha något stoppdatum på sig. Kontrollera även startdatumet så det är inom den period som tjänsten ska utföras för.
    3. Kvarstår problemet så kontakta oss så kopplar vi upp oss mot dig och listar ut varför det går fel.
    Marie Isidorsson Support
  • Har en kund jag VILL ta bort och trodde mig ha gjort just detta enligt era instruktioner, men kunden kommer ändå upp i mitt flöde med aktiviteter som ska göras. Hur får jag bort kunden helt?
    Anette Berg von Linde
  • Hejsan!
    Detta kan vara lite lurigt. Min rekommendation är att du tar bort inaktiveringen, så du kan gå in och ändra på din klient. Gå in på fliken uppdrag. kontrollera där att du har Slutdatum som överenstämmer med den sista period som du ska utföra uppdrag för.

    Vi ska se över den här funktionen så att det ska bli lättare att avsluta en klient helt. Men just nu går det bra att justera slutdatumen så de stämmer överens med den sista period som ska utföras. Om du inte ska göra något på klienten kan du sätta samma slutdag som din startdag. Då kan det vara så att du ändå måste "avsluta" någon aktivitet som har hunnit blivit påbörjad.

    Om du ändå stöter på problem så kan du maila till support@blbyrastod.se  och tala om vilken klient det gäller och från när du vill avsluta klienten så kan vi hjälpa dig.
    Marie Isidorsson Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.